Friday, July 18, 2008

Fuck vertsfamilie!

Jaja. Sliten og lei kommer jeg hjem fra Jobb. På bordet ligger et brev fra EF som mamma selvfølgelig har åpna -.- Men uansett, det stod at jeg hadde fått vertsfamilie :) Endelig!! Men neida! Selvfølgelig måtte alt fucke seg opp. Skolestart var 14. august og familien ville ha meg der minst 7 dager før skolestart. Altså avreisedatoen min er 9. august. Pretty nice match. Selvfølgelig skal jeg også på en camp i Michigan 9-23. august. Det skjer ikke at jeg dropper ut av det. Nå har jeg sliti med å få malt hele huset så jeg skulle få betalt den helvettes campen, og jeg er ennå ikke ferdig -.- Det skjer heller ikke at jeg begynner skolen senere om det er mulig. Hvorfor kan ikke EF bare sjekke info før de gir meg en familie? Nå er bare spørsmålet om jeg blir flytta, og kommer jeg isåfall til å få familie før jeg drar? -.- Gadd ikke spre ut info om vertsfamilien og stedet om jeg ikke veit om jeg skal bo der en gang. DAMN! Blir så sur x)

Fikk tilføye at dere kanskje leser tittelen som om jeg er sur på vertsfamilien. Men nah, sur fordi det blir surr.

22 comments:

  1. Hei:) Måtte ofre campen, det bar suuurt! Men hvis du bestemmer deg for å dra til den familien, så har du værtfall pengene fra campen til å bruke på reiser iløpet av året :)

    ReplyDelete
  2. Ahhh, jeg kan jo ikke det :O Nå har jeg forberedt meg på den :(

    ReplyDelete
  3. Du kan jo ofre campen, du får jo mer spenn til å bruke der du havner vel? Det er jo verdt det, også kommer du jo til å ha det superfun i et år det stedet du kommer! :)

    ReplyDelete
  4. Ah, men gadd ikke forklare deg igjen :) Du husker sikkert hva jeg sa ^^

    ReplyDelete
  5. Skolen min starter 4. August, derfor ble det ikke camp på meg :/

    ReplyDelete
  6. Hvor skulle du egentlig bo hen da?
    :)
    Alt ordner seg til slutt ;)

    ReplyDelete
  7. Kjipt...
    Håper det ordner seg til slutt ;)

    ReplyDelete
  8. Beklager, men akkurat her syns jeg ikke synd på deg i det hele tatt..

    Jeg måtte selv droppe campen jeg skulle på, men depper ikke av den grunn. Vær glad for at en familie vil ha deg boende i et år.

    ..Og det er vel egentlig ikke vertsfamilien som vil ha deg der en uke før, men en "regel" som alle organisasjoner prøver å følge. Jeg drar også en uke før skolen starter.

    ReplyDelete
  9. Martin: Haha! Grunnen til at jeg vil dra på denne campen er fordi en venninne dro ifjor og fortalte at det var noe av det morsomste av hele utvekslingåret. Så yeah, det frister ikke å droppe ut! Selvfølgelig er jeg glad en vertsfamilie vil ha meg, men alikevel kunne EF sjekke info om jeg skulle på camp elr avreisedato da? Og om de hadde gjort detta kunne de i det miste ringt og sjekka hva jeg ville. Sorry! Jeg har faktisk jobba 24/7 for å få betalt den campen! Og den regelen. So? Avreisedatoen min er 9. august.

    ReplyDelete
  10. you guys have to see the onion movie xD

    ReplyDelete
  11. Tror kanskje du misforstod meg litt..

    SELVFØLGELIG unner jeg deg å få dratt på campen, MEN ut i fra innlegget ditt så ser får jeg følelsen over at det er EF og vertsfamilien din sin feil at dine planer ikke går som planlagt.

    Skolene i USA starter på forskjellige tidspunkt, og derfor kan man ikke ta hensyn til alle. Jeg regner med også du skjønner at man bør være fremme en ukes tid før skolestart, og ikke komme to uker etter.

    Tenk pengene du sparer. De kan du bruke på å dra til Hawaii eller noe sånt senere :)

    ReplyDelete
  12. Faen så irriterende -.-

    ReplyDelete
  13. Martin: okei :p haha. Naah, var ikke ment som om jeg var sur på noen sånn sett. Sur fordi det liksom ikke blir sjekka med meg ect. Skrev det litt fort uten å tenke meg om. Så ja, kan virke som om jeg skylder en del på EF og vertsfamilen ;o (noe som ikke er ment sånn sett) Skjønner at de ikke kan ta hensyn til alle, men de kunne ha gitt litt mer info om dette, hvordan det blir osv. Sparer en del på det ja, men lite fristende når det er det jeg har spart opp til :p Men yeah, vi får se hva som skjer. Ringer EF til mandan, og så får vi ta det som det kommer ;o

    Kristin: Yeah, det er litt rot :p

    ReplyDelete
  14. Det eneste er at da må du dra tidligere :O

    ReplyDelete
  15. Det er jo drit kjipt at du ikke får kommet på campen, men altså. Det er jo flere camper i løpet av året. Å tenk om du plutselig ikke får noen familie i det hele tatt? Så jeg vet ikke hva du skal gjøre jeg. Menmen.

    ReplyDelete
  16. Hva da dra tidligere? :O
    Jeg vil gjerne dra på den campen, men vi får se. Skal jo ringe EF til mandan!

    ReplyDelete
  17. Uff da. dritt når ike alt stemmer :/ men hvis det er en bra familie og et bra sted er det kansje vært det?

    ReplyDelete
  18. Huff så kjipt!
    Skjønner at du hadde gleda deg noe veldig til å dra på camp! Du får finne ut hva du virkelig vil, så ordner det seg nok vett ;)

    Og Martin, det er vel ikke en regel at man må komme en uke før skolen begynner? Søstra mi, og flere andre som reiser med AFS kommer etter at skolen har startet..fordi de hvist nok syns de får mer tid til å fokusere på utvekslings studentene når de andre er satt i gang.

    ReplyDelete
  19. Hm, ja :) Akkurat sendt de en mail nå så venter bare på svar ^^

    ReplyDelete
  20. Hm, ja :p hehe. Det er jo en mulighet det også om det går med EF. Men vi får se hva de sier om saken til mandan :)

    ReplyDelete
  21. Jeg forstår virkelig frustrasjonen til Ulrika! Trossalt er det campen noe man gleder seg veldig til! I alle fall jeg!
    EF burde ha sjekket før de plasserer deg, slik at dette ikke gjør det så vanskelig for deg!
    Martin: Regel? Wooot? Jeg kommer til familien min under 5 dager før skolen begynner ;)

    Håper det går gudd med Markus, reiser i dag som du sa:D Heldiggris! Og jeg reiser om under 6 dager!:O
    (svar gjerne på bloggen min så jeg ser hva du svarer:P)

    ReplyDelete
  22. Off, håper det går fikser seg :S Men hvis ikke så får du gjøre det beste ut av det, du klarer deg nok ;P

    Nå er det 4 dager til :O
    Skal pakke ferdig i morgen, lurt å pakke litt før tror jeg!:P

    ReplyDelete

Thank you!