Tuesday, November 4, 2008

Obama lol


Ser altså ut som om Obama stikker av som president. Sett på tv lenge nå, og må si at det er frustrerende å se på valgdebattene og alt det som har gått de siste dagene. For rett og slett syns jeg Obama ikke egner seg som president.
Actually, ingen av de to egner seg såå... Uff, må si meg enige med mange americanere jeg har snakket med her at detta er det dårligste president valget siden 2000. Jeg har fulgt med han Obama fyren lenge men etter å hørt han snu på alt han har sagt tidliggere (ok, ikke alt men mye av det) får meg bare til å ikke like han! Mener han det han sier?. Uff, nei! Men heller Obama.

Jeg er ganske lei meg akkurat nå :( Haha, jeg har seriøst ikke tatt noen bilder fra Cali. Enten så glemmer jeg kamera elr så glemmer jeg hele tingen med å ta bilder. Men det er vel kanskje bare et tegn på at jeg har fun? :) Hm, jaja. Jeg har det i hvertfall varm :D

Well, jeg har tenkt lenge på å ta college here. Elr helt siden jeg fikk spørsmålet om jeg ville. Og jeg ser det som et tegn på at jeg skal gjøre noe med livet mitt. For de som kjenner meg veit at detta året jeg tilbringer i USA nå er stort for meg. Jeg gjorde det på en måte helt selv, med mye hjelp fra familie, men alikevel. Mange ungdommer i dag (noe som er så utrolig teit) får alt betalt av foreldre and stuff like that. Jeg betalte hele greia selv, men fikk låne litt av foreldra mine, men har nå betalt de tilbake. Hva med de som ikke gjør en dritt? Bortskjemte drittunger sier jeg bare. For seriously, de lærer bare å leve på penger fra familie. Jeg skal le når de flytter ut og innser hvor vanskelig det er uten å ha noen man kan tigge penger fra. Oh well, de får sikkert penger da også. Jeg sier ikke at jeg gjør alt mitt selv, ikke får en dritt, men at jeg faktisk klarer å leve uten å føle at jeg trenger noen som gir meg penger hver mnd elr no. Fikk ikke stipend når jeg gikk på skolen heller. Jeg jobba. Og jeg er ikke ego når jeg sier at jeg er stolt over meg selv. For det er jeg! Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg klarte det, for det er mye penger det er snakk om. I hvertfall for meg. Japp, det er mange dager med jobb og slit. Noe som er verdt det! Og jeg er villig til å slite så mye igjen! Jeg vil ha noe ut av livet mitt! Mange drittunger som sier: Get a life,. ... Lol! Im really serious about this. De som "må få seg et liv" har kanskje mer av et liv enn de som sier detta. Freak out! Noen som vil si imot? Jeg er for kommentarer :) But I really dont care. Vil du kaste bort livet ditt med å få penger all the time.. Do it! Men det er en herlig følelse å vite at man kan klare ting selv i livet :)

Okok, som jeg var innpå så ville jeg dra på college her. Hm, i San Diego. Snakka med Kristin om det og hun viste meg denna skolen mellom San Diego and Los Angels. Store muligheter for at jeg bestemmer meg for detta. Jeg er gira nå. Jeg satser Law study for alle penga.

Ulrika Lindgren (Erika)

22 comments:

  1. Jeg er så glad over at Obama vant. Greit, han kommer ikke til å holde alt han sier osv. men hvem politiker gjør det? Og han er tross alt bedre enn McCain?

    Jeg å vil på college. Tenker du på neste år liksom? eller i år? Om neste, maybe we do it together? (A)

    Jeg er ikke bortskjemt! And you know that.

    ReplyDelete
  2. Hm, joda. Men han snur jo på ting han i hvertfall burde holde da. Jeg har faktisk fulgt med de siste dagene pga at tv har stått på. Det du opplever på tv i norge om valgdebatten er ikke det samma som her. Lover deg. So no. Han er ikke bedre enn McCain. McCain har i hvertfall egne meninger, men som ung ville jeg gått for Obama.

    Maybeee. Jeg og Kristin skal kanskje gå på samma skole :) idk. We'll see.

    Oh, well. Finnes andre enn deg søta :)

    ReplyDelete
  3. Neinei, selvfølgelig ikke. Norge bryr seg ikke så mye. Men jeg tror det blir bedre enn om mcCain hadde vunnet. Im just sayin!

    jeg å vil gå på college, men jeg skjønte ikke når du mente. Skjønner ikke hvor du har gjort om heller x)

    Yeah, mptte bare få det med x)

    ReplyDelete
  4. Det med get a life. haha :P
    Hm, jeg har tenkt å gå her etter vgs. Altså 2010-?

    Haha, men jeg visste det allerede fra før ^^

    ReplyDelete
  5. Bare å spare penger. Det er way dyrt :o Så jeg velger å reise uten en organsisasjon pga sjansen for å bli sendt hjem, you know. Tar det som det kommer. lol

    ReplyDelete
  6. Omg. Da må jeg hvertfall ønske meg penger til jul x)
    Men okei, da sparer vi til det? :D

    ReplyDelete
  7. Det hadde det :D Har det colleget en hjemmeside? Eller hva heter det?

    ReplyDelete
  8. Det kommer ann på. Kristin snakker om Junior college, men er ikke sikker på om jeg gjør det samma. Hm. Tror ho sa det var 4700 dollar i året. Og om man ble overført til 4 års college var det 20 000 dollar. Hm, mye :o Men mindre enn vanlig. Oh well, i Utah så koster skolene bare det. Men det er tross alt SD. Så i norske kroner vil jeg si 35 000 første året. Og det er bare for skole.

    ReplyDelete
  9. Wow. Jeg tror jeg må skaffe meg en jobb x) For nå vil jeg det her :D
    2010 er det året jeg planla å dra til Usa uansett :D

    ReplyDelete
  10. Okok, men du må ikke ta no studiespesialiser påbygging elr noe først? Du bør sjekke først :) haha
    Oh, well. Jeg skaffer meg jobb etter sommerferien. Jeg skal slappe av da! :D

    ReplyDelete
  11. I dont know. :O Maybe! Men kanskje jeg tar det neste år, i dont know. Får sjekke ut mer, kan snakke med rådgiveren.
    Hm, forstår. Men jeg trenger penger, skal jeg på festivaler i sommer å så..

    ReplyDelete
  12. Ja, du burde snakke med rådgiver :) Men faktisk tror jeg ikke gjør noe. lol. Haha. De har jo fag i forskjellige retninger her også.
    Hm, det var det ja. Jeg skal seriøst slappe av. Tar det jeg har råd til :) HAHA jk

    ReplyDelete
  13. Ja, men snakker med rådgiver jeg :P

    Haha, om vi ikke har penger. Drar vi uansett xD

    ReplyDelete
  14. Japp :) AFF! Jeg må skaffe meg jobb etter sommern x) HAHA

    ReplyDelete
  15. Omg. West coast var stress x)
    Ja, jeg å, eller må skaffe meg nå..

    ReplyDelete

Thank you!