Sunday, February 22, 2009

No Fear

Hvorfor har egentlig folk så mye imot mormoner? Når jeg først fikk vite at jeg skulle til staten Utah så fikk jeg kommentaren: - Jeg håper du ikke kommer til en mormon familie så alt for ofte. Nei, jeg kom ikke til en mormon familie. Jeg aner egentlig ikke så mye om religionen innenfor Kristendommen elr hva jeg skal si. Jeg veit bare at Joseph Smith var grunnleggeren av mormonene. Um, og litt innenfor det. haha. Jeg har faktisk ikke sett no problemer med mormoner, for de fleste venna min her nede er mormoner. Jeg har overnattet hos en mormon familie, og ikke no feil med det. De er rett og slett som alle andre :] Hvor jeg enn leser på nettet om religionen så står det annerledes over alt. Folka jeg spør sier forskjellig hele tiden også. Jeg er rett og slett lost. Så derfor spurte Slader meg om jeg ville være med i Kirka hans. Var litt skeptisk til å begynne med, men han sa at han kunne gå i min om jeg gav hans en sjanse. Og det gjorde jeg. Siden jeg er forvirret med hva jeg egentlig er så utforsker jeg litt. Jeg er Kristen og jeg tror på Gud. Men siden jeg kom hit og alle veit bibelen ut og inn så virker jeg som ikke kristen. Veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det på en lettere måte. Vi dro altså til kirken min først ved 9 tiden. Sluttet ved 12.30, og dro videre til Sladers kirke 1 pm. Så var i kirka for å si 5 timer i dag. Kunne vært lenger, men fikk ikke med meg sunday school i kirka mi, og droppa siste time i kirka til Slader siden han ikke hadde no time der og da. Bare jentene. Um, må si at jeg aldri har hørt så kjedelig kor før. Liksom, jeg som syntes koret i Norge tok kaka når jeg først begynte å attend'e kirka til vfamilien min med trommer, gitar, bass og piano :] Way nice! Men denna tok kaka. Men bortsett fra det var alt det de sa veldig intressant. Ikke tro at jeg har tenkt å bli mormon, men religion og slikt har jeg liksom alltid likt å vite om :] I hvertfall, fikk låne en bok av Slader som jeg har tenkt å se litt i samt se litt rundt på nettet. Jeg elsker religion :]
Musikk: No Fear - The Rasmus

6 comments:

  1. Hva fader skjedde med Ulrika? :O
    Du har aldri vært kristen xD
    Du klagde på at du angre at du konfirmerte deg i kirka. du var faktisk nervøs for å komme til en megakristen familie du å ^) Men jeg sa ikke noe om mormon eller hva det her, aner ikke hva det er xD Elsker religion. :O Im confused!

    By the way. No Fear av The Rasmus. xD You didn't like that song when I lissened to it!

    Miss you!

    ReplyDelete
  2. Haha. Um, vel paa en maate var jeg jo kristen. Jeg tror at det finnes en gud. Liksom, det var derfor jeg skrev at jeg er usikker paa hva jeg er og vil utforske litt. You know? Hm, ja. Og jeg er litt skeptisk til at jeg kom til en mega kristen familie fortsatt for svaret er gud og jesus der hele tiden. Derfor liker jeg kirka til Slader :]

    Kan godt hende x] I don't even rememer. Men jeg gjor det naa i hvertfall :] Miss you too!

    ReplyDelete
  3. Elsker religion ja! :O Det var da noe nytt xD

    ReplyDelete
  4. Haha, jeg mener ikke slikt da. Jeg liker aa laere om religioner :]

    ReplyDelete

Thank you!