Friday, October 9, 2009

Nå burde Norge skjerpe seg!


Noe som virkelig plager meg er hvordan Norge behandler utlendinger. En ting er man nekter de adgang til landet når de først kommer, men å vente år med dette er helt jævlig. At man sosialiserer seg med miljøet er jo bare en selvfølge. Bor man i landet må man også ta hensyn til at man ikke lenger er i det samme landet man kommer fra, slikt som jeg måtte gjøre når jeg dro til USA. Men etter noen mnd så sier det
seg selv at man må gjøre mer enn å bare å se på tv, nemlig skole, jobb etc. Man må begynne å bygge opp et liv! At man da ikke har fått svar om man får bli elr ikke er det dummeste jeg veit. Men når de har sosialisert seg helt til landet, fått ordentlig jobb, lært språket med måte og glemt mye om hvordan det er å bo i sitt eget land, og gått på skole i Norge som er helt annerledes fra landet man kommer fra. wtf sier jeg. De er vandt til noe helt annet, og nå skal de bli sendt tilbake til landet de ble født i. Nå har jeg hørt flere ganger at innvandrere som har bodd her i flere år skal bli sendt hjem til sitt hjemmeland, mens de ikke gjør noe med de nye innvandrerne som bodsetter seg her og kommer antaglivis bli bli boende her i år. Nå burde Norge virkelig skjerpe seg!!

And i guess: Congratulations to Novel Peace Prize winner, Barack Obama.
Noe jeg ikke er helt sikker på om han fortjente akkurat nå. Norge burde ha ventet litt. Han har tross alt ikke gjort n
oe spesielt ennå, så hvorfor skal han få noe for saker han ikke har gjennomført fult ut. Oh well,.

8 comments:

  1. Er ikke Norge som bestemmer hvem fredsprisen skal gå til da. Duh!

    And, hvor kom dette fra.?

    ReplyDelete
  2. Hm, fikk de ikke fredsprisen fra Norge da? Im confused :p

    Hva mener du? det første jeg skrev? Jo, det kom fra at jeg så på nyhetene i går... And har alltid vært noe jeg ikke har likt.

    ReplyDelete
  3. Den deles ut i Norge. Det gjør den hvert år. Men er ikke norge som bestemmer.

    Liker det ikke jeg heller. Men det kom plutselig ut fra det blå. x)

    ReplyDelete
  4. Haha, jo det er Norge som bestemmer x) Elr den er en komite da. Men de er fra Norge, men pengene er vel egentilig svenske siden Alfred Nobel whatever var fra Sverige? :o Nå er jeg way confused.

    Haha, ikke helt fra det blå. Fra nyhetene fra i går :)

    ReplyDelete
  5. Dude. Har du slått opp på wikipedia eller no. Åssen vet du det. JEg tror Norge sammarbeider med flere fra verden. Trodde det var FN eller no som bestemte det jeg.

    ReplyDelete
  6. Hm, nei men jeg slo opp på wiki nå x) Det sies at den deles ut av den norske nobelkomite. Bla bla bla Alfred Nobel osv. Så tror fortsatt at den er fra Norge :p

    ReplyDelete
  7. Du liker ikke hvordan byrokratiet og integrasjonen fungerer i norge og likevel så stemmer du på de som ikke har tenkt til å endre på det:p
    (en(liten)tull)

    Eneste grunnen til at Obama fikk den var vel at Thorbjørn Jaggland ville ha president besøk:D

    ReplyDelete
  8. Haha, nja mye annet de går under da og mye med blått jeg ikke liker :) Så ja. haha..

    Ikke sant ;) lol

    ReplyDelete

Thank you!