Wednesday, March 25, 2009

If somethings going crazy i don't want to waist another minute here.


Jeg er lei av at folk alltid skal klage på EF!

Vil du anbefale EF?
Så absolutt! De oppdaterer deg med info hele tiden og det er alltid lett å få tak i de. Jeg har hørt sykt mange historier om EF som er dritt, men jeg har seriøst hørt like mange fra AFS og de andre. Jeg har en kompis som for tiden er boende i New Zealand, reiser gjennom AFS. Hvor mange ganger har han byttet familie? Ikke fordi han vil, men fordi familien rett og slett er behandler han som dritt. Han bodde hos områderepresentanten en stund, men fikk vite at de ikke likte å ha han der. For en tid tilbake fikk han beskjed om at måtte reise hjem fordi de ikke fant noen famile og områderepresentanten ville ikke ha han. Med pakking og alt klart får han beskjed om at han får bli. Han får familie, men bare to uker etter det skjer det noe med familien og han er nødt til å bytte igjen. Jeg aner ikke hvor mange ganger han har byttet, men det er mange ganger. Og nå tenker han på å gi F i hele saken og dra hjem, men med bare 2 mnd igjen så veit jeg ikke om det er det han gjør. Trist å høre om thought.

EF var veldig gode å gi beskjed om hva som skjer helt frem til jeg dro. Jeg fikk en side organisasjon, noe s
om sugde. For de har jeg rett og slett ikke hatt noe kontakt med i det hele tatt. Oh well,. Familien min er topp. Jeg vil heller si at det finnes flere av de der ute som tror at alt kommer til å bli perfekt når de blir utvekslingsstundet. Rike foreldre ect. Jeg er lei av at folk alltid skal klage på EF. EF er en stor organisasjon og så mye større en AFS and the other ones. I hvertfall det jeg har fått for meg. Derfor er det flere familier som ikke passer for deg. De prøver å finne en familie for deg og om det ender med at de ikke passer for deg så veit jeg om mange som har byttet og fått en bedre familie, men de prøver virkelig even thought min familie ble plukket ut gjennom en tlf samtale. wtf is that? Og det var Cetusa som gjorde dette og altså ikke EF. Jeg skulle ønske jeg bare hadde EF å reise gjennom og ikke cetusa i tillegg for de har forskjellige regler. Og siden jeg meldte meg på EF og fikk cetusa like after the paper work så veit jeg ikke hva jeg skal ta ut fra det. Jeg vil altså ikke anblefale cetusa om du får det som tilleggs organisasjon.

4 comments:

  1. Haha, skjer med ATL overskrifter. Vi kommer til å bruke alle setningene i den sangen, til det ikke er fler :o x)
    Men selvom du fikk cetusa eller hva det var, så var du heldig da.

    ReplyDelete
  2. Åja, jeg skjønner. Men mente du var heldig med familien. Sikkert mange som får crappy families.

    ReplyDelete
  3. heldig du...
    jeg har hatt problemer med ef hele veien og de har aldri vaert behjelpelig for meg eller foreldrene mine.

    ReplyDelete

Thank you!